2011. április 26., kedd

Sós húsvéti kalács

Gyerekkoromban kimaradt az életemből a húsvéti kalács. Olyannyira, hogy nem is hallottam róla, a sonkát kaláccsal is lehet enni. Aztán néhány éve elkezdték a családi bulikon így fogyasztani. Csak kezdték, mert nekem eszem ágában sem volt megkóstolni, pedig általában kísérletező kedvű vagyok, de a húsvéti ízeket nem tudtam és nem is akartam másképp elképzelni, mint a megszokott. Az idén viszont úgy döntöttem, saját sütésű, sós kaláccsal nem lehet olyan rossz...
Néhányszor már sütöttem édes kalácsot, Limara receptje szerint, alapnak most is ezt vettem, néhány helyen még utánaolvastam, így készült el a remekmű, ami a jövőben minden húsvétkor asztalra kerül nálunk. Nem kell vele sokat vacakolni, mutatós, finom.

Hozzávalók:
3 dl tej
2 tojás
40 dkg finomliszt
10 dkg BL 80 liszt
1 csapott ek só
1 tk cukor
2,5 dkg élesztő
3 ek libazsír

A tejet, egy tojást, lisztet, sót, cukrot, élesztőt a kenyérsütő gépben bedagasztom. Ha már dagasztás közben is melegít a gép, nyitott tetővel dolgoztatom. Ha a dagasztással végzett (a tészta közepesen lágy, ruganyos), kikapcsolom, hogy a kelesztéshez se melegítsen, így hagyom megkelni a tésztát. Amikor a tészta szépen megemelkedett, újra bekapcsolom a gépet, hogy két-három perc alatt átgyúrja. Lisztezett deszkára borítom, három nagyjából egyforma részre osztom, cipókat formálok, kb. 10 percig pihentetem. Így könnyebb lesz nyújtani. A cipókat hosszúkás téglalappá nyújtom, és egyenként megkenem 1 ek libazsírral, majd föltekerem úgy, hogy jó hosszú rudakat kapjak. Végül a rudak végeit összenyomom, a rudakat szépen egymásra pakolva szorosan összefonom, sütőpapírral bélelt tepsire teszem. Itt pihen addig, amíg szépen meg nem kel, ekkor lekenem a felvert tojással. A kelés vége felé előmelegítettem a sütőt 180 fokra, ebben sült a kalács 30 percig hőlégkeveréssel. Rácson hűtöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése