2011. március 20., vasárnap

Sárgaborsó főzelék

Terhesen nem voltam kívánós. Illetve voltam, mert ébredéstől elalvásig szinte folyamatosan ettem, de olyat nem éreztem, hogy egy bizonyos ételt megkívántam volna. Szemben a férjemmel. Nálunk ő volt az, aki időről időre úgy érezte, hogy "felborul", ha nem jut azonnal ahhoz, amit épp megkívánt. Ilyen volt a sárgaborsó főzelék, amit akkor követelt, amikor a kiságyat hazaszállította.



Hozzávalók:
fél kg sárgaborsó,
egy kis fej hagyma,
1 leveskocka (én most szárnyast használtam),
só,
pirospaprika,
fél dl olaj,
2 ek liszt.

Elkészítés:
A sárgaborsót szűrőben folyó víz alatt átmossuk, majd kb. háromszoros mennyiségű vízben feltesszük főni. Mehet bele a felkockázott hagyma, só, leveskocka. Fedő alatt, lassú tűzön puhára főzzük, közben figyeljük, nehogy elfője a vizét. Ha szükséges, meleg vízzel pótoljuk úgy, hogy bőségesen ellepje. (Sárgaborsót kuktában TILOS főzni, mert a keletkező gázoktól a kukta felrobban!)
Közben elkészítjük a rántást: Az olajba szórjuk a lisztet és folyamatos kevergetés közben pirítjuk. Amikor kap egy kis színt, lehúzzuk a tűzről, rászórunk kb. egy teáskanál pirospaprikát, jól elkeverjük, és azonnal egy deci hideg vízzel kikeverjük. Amikor a borsó megpuhult, belefőzzük a rántást és állandó kevergetés közben még 10 percig főzzük, hogy ne maradjon liszt ízű. Az elején elképzelhető, hogy csomós benne a rántás, de ettől nem kell megijedni, a keveréstől szépen eltűnnek a csomók. A nagyobbakat esetleg a fakanállal az edény oldalán szét is lehet nyomni.
Mi most pörkölttel ettük, de sült virslivel, vagy sült hússal is nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése