2011. március 31., csütörtök

Rakott zöldbab


Valahogy ez eddig kimaradt az életemből. Aztán Apóspajtás barátnője csinált, de nem kóstoltam meg, csak láttam. Nagyon jól nézett ki. Kipróbáltam hát én is egy saját verziót. Nem tudom, hogy a valódi rakott zöldbabhoz van-e köze, de finomra sikeredett, gyorsan fogyott.



Hozzávalók:
1 kg zöldbab (jelen esetben fagyasztott, sárga színű, 3-4 centis darabokra vágott volt)
60 dkg sertés-marha darált hús
1 nagy fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 ek sertészsír
1 ek pirospaprika
só, bors
1 nagy pohár tejföl
1 dl tejszín
kb. 10 cm kolbász (a gyerekekre való tekintettel nem csípős parasztkolbászt használtam, de csípőssel is el tudom képzelni)

A zöldbabot sós, forrásban lévő vízbe tettem, kifőztem, leszűrtem.
Vöröshagymát felkockáztam, zsíron megfuttattam, majd hozzáadtam a szintén felkockázott fokhagymát. Ezzel csak óvatosan átkevertem, ha megég keserű, lehúztam a tűzről, rászórtam a pirospaprikát. Gyors keverés utá jöhet a husi, só, kevés bors. Folyamatos kevergetés mellett közepes tűzön addig sütöttem, míg a saját levét el nem főtte, szépen megbarnult.
Jöhet a rétegezés. 2/3-ad zöldbab egy jénai aljára, rá a hús, újra zöldbab. A tejfölt és a tejszínt összekevertem, szétterítettem a zöldbab tetején. Erre került a felkarikázott kolbász.
180 fokon összesütöttem.
Nem vagyok oda a rakott ételek készítéséért, mert hosszú idő mindent előkészíteni, sok edényt koszol, de ezt megérte és nem is volt vele sok gond. Reggel előkészítettem, aztán játszótereztünk. Mikor hazaértünk, csak be kellett tenni a sütőbe és mire megmosakodtuk, megterítettünk már lehetett is enni.
Kenyérrel ettük, anélkül Norbi étrendbe is beilleszthető vacsora.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése