2010. december 31., péntek

Görög citromos sütemény

Ez a süti szintén karácsonyra készült. Semmi köze a karácsonyhoz nem is a mi ízvilágunk, de egyszerűnek tűnt (és az is), meg ha már a férjem görög...


Hozzávalók:

A tésztához:
-2,5 dl joghurt
-20 dkg liszt
-10 dkg búzadara
-2 kk szódabikarbóna
-3 tojás
-1 citrom reszelt héja
-fél citrom leve
-20 dkg cukor
-csipet só

A sziruphoz:
-15 dkg cukor
-3 dl víz
-2 citrom

Elkészítés:

Egy tálban összekevertem a száraz hozzávalókat. Egy másik edényben a nedves hozzávalókat habverővel kevertem, majd a két tál tartalmát összeöntöttem és fakanállal alaposan kikevertem. Egy kb. 25×35 cm-es tepsit kibéleltem szilikonos sütőpapírral, beleöntöttem a masszát, és kb. 170 fokon 50 perc alatt (tűpróba) megsütöttem.
A vége felé elkészítettem a szirupot: Felforraltam a vizet, belekevertem a cukrot és a citromok levét. Pár percig forraltam.
Mikor kisült a tészta, egy villával alaposan megszurkáltam, majd a szirup felével egyenletesen meglocsoltam. Letakartam, negyed óra múlva ráöntöttem a szirup maradékát is, és reménykedtem, hogy reggelre tényleg fölszívja. Másnap reggel kibirítottam a sütit a tepsiből, lehúztam róla a sütőpapírt, felkockáztam, aztán bezsebeltem az elismerő pillantásokat a kóstolóktól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése